Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2007

Ένα ζεϊμπέκικο...


Μερικές φορές αναρρωτιέμαι...
Όταν ένας στιχουργός, παίρνει το μπλοκάκι του και κάθεται να γράψει ένα τραγούδι... τι σκέφτεται; Τι έχει ζήσει; Τι φαντάζεται;...


Επιλέγει μια πιασάρικη λέξη για να βάλει στο ρεφραίν, έτσι απλά;

Γράφει λίστες με λέξεις που κάνουν ρίμα; (θες - προχθες / καρδιά - παλιά κ.ο.κ);

Ή το έχει ζήσει; ... Και αν ναι... πόσο έντονα το έχει ζήσει;...


Γιατί όταν εσύ, εγώ, ο άλλος... ταυτιζόμαστε με κάποιους στίχους... δε γίνεται να έχουμε ζήσει ακριβώς τα ίδια πράγματα...! Γίνεται;...


Κι όμως, στο άκουσμα κάποιων στίχων... μαγκώνεις... κολλάς... χαμογελάς ή παγώνουν οι εκφράσεις σου - κάτι σα να πατάς pause - για να ακούσεις...

...

Και κάπως... για κάποιο λόγο, νιώθεις πως αυτός ο στίχος θα μπορούσε να έχει γραφτεί για σένα... νιώθεις λες και παρακολούθησε κάποιος τις σκέψεις σου και κατάφερε με ωραίες εκφράσεις να τις αποτυπώσει σε 3-4 γραμμές...


Και μπορεί να μην είναι όλο το τραγούδι...

Να είναι απλά αυτές οι 3-4 γραμμές
που θα σε κάνουν να λατρέψεις το κομμάτι... που θα σε κάνουν να το ακούσεις ξανά και ξανά, διατηρώντας την ίδια παγωμένη έκφραση - λες και ψάχνεις να βρεις κάποιο κρυμμένο νόημα, ή καλύτερα;... κάποια απάντηση που θα καταπραϋνει τον πονοκέφαλο από τις σκέψεις...

Κι όλα αυτά, από ένα ζεϊμπέκικο... που θα μπορούσε πολύ εύκολα να το έχει τραγουδήσει και ο Ρέμος... με τίτλο που παραπέμπει σε τραγούδι της Βίσση...


...κι όμως είναι τόσο ξεχωριστό, και το λέει η Άλκηστις Πρωτοψάλτη...
(σε μουσική Γιάννη Χριστοδουλόπουλου και στίχους Γιάννη Γούνα)



" Τ' όνειρο τρέχει σαν το νερό
αχ, και να ήταν καθαρό

δε φταις εσύ, ούτε κι εγώ

η μοναξιά μας φταίει


Του καθενός μας η καρδιά

άλλα τραγούδια λέει κρυφά

Μη με μαλώνεις σαν παιδί

τώρα μαθαίνω απ τη ζωή.."


Και η ερώτηση της ημέρας...
Πόσο εύκολα μπορείς να πεις "τελευταία φορά"; Και να το τηρήσεις κι όλας;...

ΥΓ1(Λίγο άκυρο το ποστ μου... το ξέρω ... αλλά θα βιαστώ να γράψω αύριο-μεθαύριο κάτι χιουμοριστικό για να ξεχαστεί το συγκεκριμένο...)
ΥΓ2(Τελικά δε "βαράει" μόνο η πανσέληνος στο κεφάλι... αλλά και η βροχή...)

Καλή εβδομάδα...

14 σχόλια:

One Big DJ είπε...

Kyriws h broxh baraei. Poso me kanate xaroumeno pou diapistwsa oti oi perissoteroi afhnete na san ''plynei'' h broxh san peftei.

revqueer είπε...

Κι εγώ το παθαίνω αυτό με τραγούδια. Να σου πω, εμένα δε με νοιάζει τι σκεφτόταν ενώ το έγραφε, αρκεί που με συγκινεί.

aggelika είπε...

Και εγώ το παθαίνω αυτό που λες με έναν συγκεκριμένο καλλιτέχνη. Τον Αγγελάκα. Μάλλον γι αυτό μου αρέσει τόσο. Αισθάνομαι ότι κάθε τραγούδι του μιλάει διαφορετικά μέσα μου!
"Τελευταία φορά" λες εύκολα, σπάνια το τηρείς όμως κιόλας! Έτσι παθαίνω εγώ τουλάχιστον. Πρέπει να έχεις θέσει τον εαυτό σου σε αυτοπειθαρχία και ποιος κάνει τέτοια πράγματα??
Αααα.. και η βροχή μια χαρά είναι! Γιατί να βαράει στο κεφάλι??

Keen On Boys είπε...

Θα συμφωνήσω με τον revqueer.
Δε με απασχολεί τί είχε ο καλλιτέχνης στο μυαλό του όταν έγραφε, αλλα το τί αντίκτυπο έχει σε μένα και στον καθένα η δημιουργία του.

Ανώνυμος είπε...

ρε apsou,αν το βαρυνες εσύ τι να πω εγώ;
αλλά και μένα μου την έσπασε το κλίμα των ημερών και πρέπει να γράψω επιγόντως κάτι σε νεγκλιζέ, λίγο ποιο ανάλαφρο. αλλά έλα που δεν προλαβαίνω.
η δουλειά τρέχει και δεν θα σταυρώνω πελάτη σε λίγο.
αλλά i promise, the next one θα είναι γελαδερό.

phoinix είπε...

δεν είναι ανάγκη να βιαστείς να γράψεις κάτι χιουμοριστικό..δώσε στον εαυτό σου δικαίωμα και σε αυτό το κομμάτι

όσο για την Πρωτοψάλτη ήτανε η αγαπημένη μου.χρόνια ολόκληρα..μετά πήγε στη heaven, τραγουδησε Θεοφάνους με τον Ρέμο και διαφήμισε στεγαστικά δάνεια!!έλεος!Πόσα χτυπήματα να αντέξει ένας Πρωτοψαλτικός?? (ειδικά όταν κανει σουξέ που παιζουν πριν το Χατζηγιάννη και μετά τον Πλούταρχο)
Το cd θα το αγοράσω..κυρίως για συναισθηματικούς λογους..

orestis είπε...

Εγώ ταυτίστηκα μαζί σου.

Από χθες έχω κολλήσει με ένα άσμα.

Ξέρεις εσύ ποιό...χιχι

Σμακ άπειρα!!!

Ρεμπεσκές είπε...

Εδω η μουσικη εξημερωνει εμας (τα ζωα) εσενα δε θα σε ηρεμουσε???Αρκει να ειναι σε λογικα πλαιδια desibell..μην παθουν κ τα αυτια σου τιποτα :)

nikisot είπε...

makari na h3era...pote einai h teleytaia fora
filia apsou mou:)
h melagxolia einai meros mas

g for george είπε...

Ναι. Αυτό συμβαίνει. Ακόμα από μια μελωδία δίχως λόγια.

Ου, αν συμβαίνει, λέει.

Βαλτός είσαι παιδάκι μου;

APSOY είπε...

BigDj
Αν βαράει λέει...
Κατακέφαλα...
Αλλά μ' αρέσει που βρέχει!:)

Revqueer
Ναι αλλά πως...
Δεν ξέρω!Σκαλώνω και αναρρωτιέμαι!
Ωραίο συναίσθημα πάντως...

Aggelika
Μπα... Αγγελικούλα την αυτοπειθαρχία τη δοκιμάσα και θεωρητικά λειτούργησε κάποια χρόνια! Αλλά είχα λάθος στόχο και προορισμό και προτιμώ να είμαι λίγο πιό φλού...
;)

KeenOnBoys
Ίσως και να ζηλεύω λίγο - να σου πω την αλήθεια μου...
Αλλά πάντα το σκέφτομαι...

AmmeStaMalia
Μήπως να αρχίσουμε τα ανέκδοτα;
:)
Για να βγει ο χειμώνας ;)

APSOY είπε...

Phoinix
Το συγκεκριμένο cdάκι μου αρέσει.
Ήδη έχω διαλέξει 5-6 τραγουδάκια που τα ακούω ευχάριστα ξανά&ξανά.
Το πόσο θα μου αρέσουν... θα φανεί στο κατά πόσο θα τα βαρεθώ μετά από λίγο ;)

Orestako
:)
Ξέρω - δεν ξέρω;
Ελπίζω να ξεκολλήσει το άσμα σύντομα ;)

h0m0sapiens
τι σε κάνει να πιστεύεις οτι δεν είμαι ζώο?
:D

Moody
Ίσως τελικά να μην έχει σημασία πότε θα το πούμε... ίσως τελικά έρχεται από μόνη της η τελευταία φορά και το καταλαβαίνουμε ετεροχρονισμένα...
(πήγε 4 και άρχισα τις μαλακίες :Ρ)

Georgako
Με έβαλε το ανηψάκι σου ;)
Επειδή άργησες να του ανοίτσεις :Ρ

Ρεμπεσκές είπε...

Εχω μυτη εγω....αν ησουν ζωο θα σε αναγνωριζα ντε...μπε....και μουυυυυυ

Aurangel είπε...

ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΙΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΗΧΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΝΙΘΩ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ.
ΑΠΛΑ ΟΙ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΚΑΙ ΕΜΑΣ.ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.ΤΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ.ΜΠΟΡΕΙ ΣΕ ΧΑΡΤΟΠΕΤΣΕΤΑ, Σ'ΕΝΑ ΦΥΛΛΟ ΧΑΡΤΙ, ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΕΧΡΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΚΙΣΤΕΙ.
ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΑΚΟΜΑ.
ΧΤΥΠΑΝΕ ΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΘΕΤΟΥΝ.
ΟΜΩΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ